بتن هوادهی اتوکلاو

بلوک سبک ساختمانی

بتن هوادهی اتوکلاو یک ماده ساختمانی سبک وزن سبک است که معمولا به عنوان بلوک استفاده می شود. در مقایسه با عادی (به عنوان مثال: “متراکم” بتن) هواپیما دارای چگالی کم و خواص عایق عالی است. 

بلوک های بتن هوادهی اتوکلاو، عایق حرارتی عالی هستند و به طور معمول برای تشکیل ورقه داخلی دیواره حفره استفاده می شوند.آنها نیز در برگ بیرونی، زمانی که معمولا آنها را ارائه می دهند، و در پایه ها نیز استفاده می شود.

بتنی ضخیم معمولا مخلوطی از سیمان و آب است، اغلب با سرباره یا PFA، و دانه های ریز و درشت. آن را به عنوان هیدراتهای سیمان به دست می آید، و پس از حدود ۲ روز و بیشتر از قدرت نهایی آن بعد از یک ماه، به ۵۰٪ قدرت نهایی خود می رسد.

در مقابل، بتن هوادهی اتوکلاو چگالی بسیار کمتری نسبت به بتن های چگال دارد. واکنش های شیمیایی که محصولات هیدراتاسیون را تشکیل می دهند، عموما به اتمام رسیدن در طی اتوکلاوینگ می انجامد

بتن هوادهی Autoclaved هیچ ترکیب ندارد تمام اجزای اصلی مخلوط واکنشی، حتی شن و ماسه خرد شده است که در آن استفاده می شود. ماسه، هنگامی که در بتن های متراکم مورد استفاده قرار می گیرد، به علت دمای بالا و فشار، به عنوان پوزولان در اتوکلاو رفتار می کند.

فرایند تولید بتن هوادهی اتوکلاو بین گیاهان تولید فردی کمی متفاوت است، اما اصول مشابه هستند. ما مخلوطی را که حاوی سیمان، آهک و شن و ماسه است را در نظر بگیرید. اینها مخلوط شده اند تا دوغاب را تشکیل دهند.

دوغاب به قالب ها ریخته می شود که شبیه به واگن های راه آهن کوچک با دو طرف پایین است. در طول یک دوره چند ساعته، دو فرآیند همزمان انجام می شود.

هیدراتهای سیمان به طور معمول برای تولید هیدراتهای اترینگیت و کلسیم سیلیکات تولید می شوند و مخلوط به تدریج به شکل “کیک سبز” نامیده می شود.

مزایای زیست محیطی بتن هوادهی اتوکلاو

استفاده از بتن هوادهی اتوکلاو دارای مزایای زیست محیطی است:

بلوک هوملکس
بلوک aac سبک پنل گچی اجرا دیوارچینی سیمانی هبلکس اردکان هوملکس homelex

عایق: بدیهی است، خواص عایق های هواپیما هزینه های گرمایش ساختمان هایی با بتن هوادهی اتوکلاو را کاهش می دهد و صرفه جویی در مصرف سوخت در طول عمر ساختمان را کاهش می دهد.

مواد: آهک یکی از اجزای مخلوط اصلی است و نیاز به تولید انرژی کمتر از سیمان پرتلند است که در دماهای بالاتر اخراج می شود. شن و ماسه فقط قبل از استفاده، بدون گرم کردن، نیاز دارد و PFA یک محصول جانبی از تولید برق است.

کربن: به وضوح کمتر، ساختار سلول های هواپیما به آن سطح بسیار بالایی می دهد. با گذشت زمان، بسیاری از مواد به احتمال زیاد کربناته می شوند، که عمدتا دی اکسید کربن تولید شده در تولید آهک و سیمان را به دلیل کالسینگ سنگ آهک جبران می کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *