بلوک گازی را بهتر بشناسیم.

بلوک گازی یکی از انواع بلوک سبک متخلخل با همان خواص است. بلوک گازی از مواد اولیه سیلیس، سیمان و آهک ساخته می‌شود. این بلوک در مقابل سر و صدا، حرارت و آتش سوزی، مقاومت بسیار بالایی دارد. بنابراین استفاده از بلوک گازی در ساختمان سازی، باعث کاهش انتقال سر و صدا و گرما در بین دیوارها و محیط بیرونی و داخلی ساختمان می‌شود. دلیل اصلی استفاده از بلوک‌گازی همین دلیل است.

نحوه تولید بلوک گازی

سه روش برای تولید بلوک گازی وجود دارد. این روش‌‌ها در استحکام و عایق شدن این بلوک تاثیر دارند. هر کدام از این سه روش، می‌تواند در تولید بلوک‌گازی با توجه به شرایط مختف استفاده شوند. هر چه رطوبت هوا کمتر باشد، میزان آبدهی بتن گازی پس از تولید بیشتر خواهد بود.

روش طبیعی تولید بلوک گازی

بلوک‌گازی ساخته شده در تابستان، مرطوب نگه داشته‌می‌شود. این بتن گازی بیشتر در ساختمان‌ها و سازه‌ها کاربرد دارد. عمل آوری بلوک‌گازی، دوره‌های ۲۸ روزه در هوای باز طول می‌کشد.

روش غیر طبیعی تولید بلوک‌گازی با کمک افزودنی‌ها نیز وجود دارد. در این روش یک یا دو درصد تسریع کننده به مخلوط بلوک‌گازی اضافه می‌شود تا سرعت تولید بلوک‌گازی افزایش پیدا کند و بلوک‌زودتر خود را بگیرد.

روش هوای گرم برای تولید این بلوک

در این روش بلوک‌گازی تولید شده بلافاصله در تونل‌های گرم قرار می‌گیرد. توصیه ما این است که بلوک‌گازی درجه حرارت داخل تونل، کمتر از ۳۰ درجه باشد. درجه حرارت تونل پس بلوک‌گازی به ۵۰ یا ۶۰ درجه افزایش پیدا می‌کند و در این درجه نیز سه تا چهار ساعت حفظ می‌شود.

بعد از این ۷ ساعت حرارت دهی، درجه حرارت کاهش داده‌می‌شود تا زمانی که تونل بلوک‌گازی پس از دو ساعت به درجه حرارت محیط برسد. پس از حدود ۹ تا ۱۰ ساعت می‌توان قالب‌های بلوک‌گازی را از تونل خارج کرد و به انبار برد.

به این مقاله چه امتیازی میدهید؟

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *